Mardrömmar

I natt hade jag verkligen mardrömmarna från helvetet. Jag har alltid haft sömnstörningar, ända sedan jag var liten, men det går lite i vågor. Till exempel kan jag ha perioder då jag har extremt svårt att somna in, perioder då jag vaknar väldigt mycket under natten, perioder med mycket mardrömmar eller perioder med en blandning eller allt på samma gång. När jag inte är inne i en sådan där jobbig period är sömnen bättre, men den blir ändå aldrig helt bra. 
 
Det sista som hände i den här drömmen var att jag skrek. Jag skrek allt vad jag hade och jag skrek fortfrande när jag vaknade, men då kom det inget ljud längre. Hur jag än försökte och tog i så blev det inte mer än viskningar. Usch. En del av mig tänker att jag borde ha vant mig vid det här laget - och på ett sätt har jag väl det eftersom mardömmar har blivit en del av min vardag - men det går inte att vänja sig helt, det är fortfarande lika hemskt varje gång. 
 
Vad gör man åt mardrömmar egentligen? Det enda som ploppar upp i mitt huvud är drömfångare, men om jag inte misstar mig så är det cultural appropriation ifall en person som mig skulle använda det, så drömfångare är uteslutet. Men vad finns det då? Har ni några tips eller knep som brukar hjälpa er, eller något som ni vet fungerar för andra? Dela supergärna med er, behöver alla tips jag kan få!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback