Mot sherwoodskogen!

Nästan. Åtminstone finns det skog där. I Norrland alltså. Jag tog nattåget igår kväll och var framme vid tågstationen halv sju i morse. Majoriteten av mina tågresor till och från Norrland har varit under hösten och vintern, så jag chockades verkligen över hur varmt det var i hytten. Jag skulle sova i en hytt för 3 personer men det var bara en annan person som hade bokat så vi blev 2 stycken som hade den för oss själva. Det kändes väldigt skönt för jag känner mig inte sådär överdrivet intresserad av hur det skulle vara att trängas 3 personer i den där bastun till hytt. 


Vi klickade i alla fall väldigt bra, jag och tjejen jag skulle dela hytt med, så jag behövde inte ha tråkigt under resan. Vi pratade om allt möjligt, tittade på fåniga klipp på youtube och stod med ansiktena klistrade mot tågfönstret för att beundra utsikten. Ett tag satt vi i restaurangen för att svalka oss och för att vänta på att det öppnade fönstret i vår hytt skulle göra den lite svalare. Det hjälpte si sådär så det slutade med att vi hade fönstret öppet hela resan och försökte somna till vad som kändes som en mindre jordbävning. Det gick i alla fall slut och jag har nu kommit fram med tåget och bytt till en buss som jag ska åka med några timmar till. On the road again!


Sara Ekman

Härligt :)

2017-07-21 / 09:12:57
URL: http://aamaziing.blogg.se/
★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Så roligt att klicka med någon så där på tåget :).

2017-07-21 / 13:06:14
URL: http://www.saramadeleine.se
Days by Johanna

Skönt att resan gick bra trots det var varmt :)

2017-07-21 / 20:05:21
URL: http://daysbyjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback