Guldfisk i spegelhuset

Hej du glade
ta en spade
och gräv ner dig
så jag slipper se dig
 
De orden är som en klockren beskrivning av hur det känns att ha mens. För idag är det verkligen mens deluxe. Illamåendet har bäddat ner sig i halsen, den alldeles för väl bekanta molande värken har bitit sig fast kring magen, låren och ryggslutet och likaså den där känslan av att det finns knivar i magen som - när man minst anar det - vrids 180 grader åt valfritt håll. Åh! Just det. Har jag nämnt att jag är snurrigare än en guldfisk i spegelhuset på Liseberg? Jag hade tydligen glömt bort hur man gör när man scannar varor på affären, samt hur man gör när man ska gå ut från affären. Jag stod där med kassen i ena handen och kvittot i den andra och tittade mig förvirrat omkring bland alla tusentals valmöjligheter. Efter ett tag kom en från personalen fram och sa att det bara var att gå rakt fram mot "UTGÅNG". Ehhh, det visste jag väl? Jag letade ju efter en mer kreativ väg ut härifrån. Typ.
 
Nu sitter jag i alla fall här hemma med den obligatoriska chokladkakan och försöker intala mig att den ska radera all smärta och elände. Vilken tur att jag bara hade glömt bort konsten att handla - det hade varit jobbigt om jag plötsligt inte mindes hur jag skulle ta mig hem. 
 
 
 
Hur mår ni idag? Är ni lika mensiga och snurriga?

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Har också mens just nu, dock ganska lindrigt denna gången som tur är :) Hoppas det snar känns bättre för dig <3

2017-10-19 / 11:29:03
URL: http://evahle.se
Amanda CL

Usch! Det är värdelöst när det känns så! Som tur är brukar jag inte mår så dåligt varje gång utan mer varannan gång

Hoppas du känner dig bättre snabbt!

2017-10-19 / 16:52:33
URL: http://amandacarlberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback