Haglet från helvetet

Den här veckan har det regnat och regnat och regnat och regnat. Förutom idag. Idag var det sol och fint väder tills klockan var 16 ungefär. Då blev himlen kolsvart och strax därefter rasade regnet ner från himlen. Jag, som satt på min cykel och var på väg hem, fick stanna under en bro tillsammans med resten av Göteborgs cyklister för att försöka invänta något slags lugn från molnens sida. Något lugn blev det dock inte - istället fick vi hagel. Det var som att det haglade frysta jätteblåbär. Pappa fick hämta mig och cykeln med bilen, sedan blev vi tvungna att ställa oss under ett tak till en biltvätt för att haglet var så kraftigt att vi var rädda att bilen skulle förstöras. 
 
När vi vågade oss ut på vägarna igen var de täckta av 1 dm högt vatten. Jag klippte ihop en kort film på hur det såg ut när vi skulle försöka ta oss hem.
 
Hoppas ni har haft bättre väder än vad jag har! Kram på er

Alice

Men herregud, vilket väder! Tur att du kunde bli hämtad ändå!

2017-09-16 / 09:07:00
URL: http://lallizzlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback