Elefanten i rummet

Igår var jag och min partner in stand up, Wilma, och såg David Batras föreställning "Elefanten i rummet". Biljetterna köptes långt i förväg eftersom vi ville vara säkra på att vi skulle få några, vilket i efterhand kändes himla skönt då i princip allt verkar vara slutsålt vid det här laget. Föreställningens tema och röda tråd hade ursprungligen varit "att vara gift med en som kandiderar till stadsminister", men en bit in i arbetet avslöjade hans fru Anna Kinnberg Batra att hon tänkte avgå. Jaha. Vad skulle föreställningen nu handla om? Jag tycker att David löste det hela väldigt bra och det blev en rolig kväll i alla fall. Han hade fin publikkontakt och lyckades verkligen förmedla vilka olika stereotypa personligheter han berättade om. Till exempel den där föräldern som anländer till föräldramötet med magväska, en iPad och ett litet tangentbord som han sitter och antecknar på genom hela mötet. Samma förälder har självklart missat den oskrivna regeln att alla håller tyst när mötet har nått till "övriga frågor". Då passar föräldern på att ta upp livets stora fråga: varför finns det bara Bregott till smörgåsarna i matsalen?

Det var himla bra och jag skrattade gott. Åt gott gjorde vi också - fast innan vi såg föreställningen - på ett ställe som heter Göteburgare. Jag åt en maffig vegansk hamburgare med glutenfritt bröd (som min mage är evigt tacksam för) och underbara sweet fries till. En cider med smak av vattenmelon lyckades jag klämma ner också. SÅ MÄTT men sååå gott!

Hur spenderade ni er fredag?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback