Sprutor och spanska

Måndagen den tjugosjunde november kan sammanfattas med: sprutor och spanska. Efter mitt måndagliga besök hos psykologen tog jag bussen in till stan för att leta upp läkarmottagningen som min partner befann sig på. Han ska nämligen fly landet över jul och dra till bättre väder (Gambia!!!) - och för att både lyckas ta sig dit och hem till Sverige igen med livet i behåll så behövde han vaccinera sig mot diverse saker som kolera och gula febern. Eftersom att min partner är spruträdd ditchade jag spanskan så att jag kunde vara med honom som stöd under hela proceduren och jag säger bara "he did very good". Jag är himla stolt över honom.
 
När vi var färdiga på läkarmottagningen gick vi till ett café mitt emot och belönade oss med fika. Mer sanningsenligt var det han som belönades - jag tog egentligen bara tillfället i akt att dricka varm choklad för andra dagen i rad. Jag fick också hjälp av min partner att plugga spanska, eftersom jag har prov på onsdag och missade dagens lektion. Ibland är det lyxigt att ha en partner som vuxit upp i latinamerika. Jag får ju proffshjälp och varm choklad på samma gång, vad mer kan man begära? ;) 
 
 
 
 
Hur var eran måndag? 

Amanda Lindstrand

mums vad gott!

2017-12-01 / 10:56:25
URL: http://liindstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback