Hemma

Klockan halv tolv imorse anlände tåget till min hemstad. Jag och min partner ska ge trean en ny chans och försöka gå den nu till hösten istället eftersom vi inte gick mer än 2 månader förra året. Det är lite lustigt att sitta i sitt egna rum och tänka på att skolan börjar om knappt en vecka. För ett dygn sedan befann jag mig på tågstationen i Umeå, där vi väntade på nattåget som skulle ta oss hem. Blir knasig av att tänka på det.
 
Första dagen tillbaka i hemstaden var väldigt fin. Vi började med att packa upp det viktigaste och föra över alla bilder till min dator (min dator råkar vara stationär så jag har inte kunnat använda den uppe i norr). När det var färdigt gick vi ut i trädgården till det sista plommonträdet vi har kvar (RIP till de andra två) och plockade en bunke full av saftiga plommon. De finaste plommonen hade envisats med att växa högst upp i trädet så vi tog hjälp av det första vi kom att tänka på: en metallkratta och en sopborste. Förutom att jag råkade få krattan att fastna brutalt och att min partner råkade ha ner en hel gren med krattan, fungerade den strategin helt ok. En något mer effektiv strategi (som det tog oss ett tag att komma på...) var att hämta en stege som jag kunde klättra upp på och därifrån plocka plommonen för hand.
 
Vi fyllde magarna med några av plommonen vi plockat, sedan satte vi oss på varsin cykel och trampade iväg till skolan för att mäta hur lång tid det tar att cykla dit. Det visade sig att det bara tar en halvtimme så jag kommer definitivt att cykla till skolan framöver! Vi cyklade runt lite i stan också. Myste med vegansk mjukglass (jag tog lakritsströssel på ♥) i solen, tittade på ryggsäckar som jag inte har råd med och köpte ett dunderlås till min cykel så att jag ska våga parkera den i stan. 
 
Dagen får 10 / 10 lakritsströsslar!

MammaMaria

Verkar ha varit en toppendag! Fina bilder och skönt flow i texten. 🍎🍊🍏 Kram

2017-08-17 / 22:22:28
ajlimullersandvik.blogg.se

Vilka fantastiska plommon! Och lakritsströssel = kärlek!! <3 Angående att sälja bort kläder så är ju det skitsmart! Jag har en hel garderob med kläder som är två storlekar för små, som bara väntar på att fotas och säljas på tradera här också.

Att organisera mitt liv kommer definitivt få lov att tas i små etapper, steg ett för mig var att gå i terapi, haha. Efter det fick jag någon slags prioriteringsordning klart för mig. Får hoppas på det bästa :)

2017-08-19 / 15:22:01
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Louise

Åh så gott med plommon :D

2017-08-19 / 16:15:07
~

Jag hoppade också av efter en månad. Hur spenderade du och din partner ert "sabbatsår"? Vad gjorde ni istället för att vara i skolan på dagarna? :)

2017-08-20 / 10:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback