I made it

Första skoldagen gick kalasbra! Vi började med en samling i skolans aula, där vi fick information om lite nya ändringar och regler. Därefter gick vi klassvis till olika klassrum för att göra sådana där saker som man alltid gör första dagen, det vill säga alla fick kontrollera att deras rätta namn/telefonnummer/adress stod på klasslistan, vi fick scheman (som eventuellt är preliminära, det är lite oklart) och några lärare pratade kort om vad som skulle hända under skolåret. 
 
Klassen kändes också bra. Det verkar vara en mer stabil klass än min förra, vilket tillsammans med skärpta regler i klassrummet antagligen kommer underlätta enormt för mig i skolan. Jag hoppas det.
 
Efter skolan hängde jag några timmar med min vän Wilma. Vi pratade mest och spelade kort. Och så målade vi en sådan där vikgubbe, ni vet? När man turas om att måla olika delar av en person och viker bak det man målat så att den andra personen inte ska veta vad den fortsätter att måla på. Det kan alltså bli en person med kockmössa, ett hundansikte, en vinterjacka, en ballerinakjol och träskor. Häromdagen när jag träffade en annan vän (Alice) ritade vi också sådana här gubbar så jag tänkte att jag kunde visa allihop för er. Här kommer mästerverken:
 
Visst blev den sista figuren lite lik Sean Banan? Lite i alla fall. Erkänn.

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Härligt att första skoldagen gick bra! Och kul med sådana där teckningar :D

2017-08-24 / 19:54:43
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Mamman

Gott att det verkar bra. 💞

2017-08-24 / 21:54:01
borntolose.blogg.se

Härligt att allt gick bra :)

2017-08-25 / 18:29:55
URL: http://borntolose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback