Fakta om mig

● Jag är så disträ att jag inte skulle märka om det spökade. Kan t.ex. glömma en kopp med tevatten i mikron och upptäcka den på nytt morgonen därpå. Om några spöken var hemma hos mig och flyttade omkring saker hade jag alltså bara antagit att det var vimsiga Clara som hade rört till det.

● Jag glömmer till och med att jag hittat saker jag letat efter. Kan därför fortsätta leta lite senare samma dag, tills jag kommer på att jag ju hittat det jag sökte efter...

● Om jag bara ska brygga 1 kopp kaffe så fyller jag först på med vatten i den mugg/kopp jag tänkt dricka ur, sedan häller jag ner vattnet i kaffebryggaren direkt från muggen, ser hur mycket vatten det blev och använder det som ett utgångsläge för hur mycket kaffepulver jag behöver addera. 

 ● Jag viker alltid ner kanterna på godispåsen så att jag får en bättre överblick av vad som ligger där i

● Min partner älskar mandelmassa (till den grad att han kan köpa en förpackning mandelmassa och äta den med sked precis som den är) och jag älskar (äälskarrr) glass, därför har vi en deal att varje gång han köper mandelmassa så får jag köpa glass. Ibland när vi är och handlar och jag är sugen på glass så utnyttjar jag detta och säger "Skulle inte du köpa mandelmassa också?". Busigt.

● Ifall jag inte vill något tillräckligt mycket tappar jag tålamodet på tre sekunder - men om jag verkligen vill någonting så ger jag mig fan på det och släpper det inte förrän jag nått mitt mål. Jag är väldigt känslostyrd på det viset.

● Jag har alltid "gett igen". Till exempel på dagiset jag gick på som liten, där var det två killar som jämt retade och var dumma mot mig. En dag när min förälder kom för att hämta mig berättade förskolläraren att jag hade brottar ner de killarna. 

● Under högstadiet läste jag sammanlagt fyra år av tyska. Nu när jag går sista året på gymnasiet har jag valt spanska som mitt individuella val och jag tror helt ärligt att jag lärt mig mer spanska under dessa 3 månaderna än vad jag lärde mig tyska under hela högstadiet.

Det var lite saker ni kanske inte visste om mig! Dela gärna med er av något som andra kanske inte visste om er 😊



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback