Strejk

Snön fick ligga kvar tills idag och under natten har det kommit ännu mer. Träden är så fina. Det ser ut som att en jätte har lagt ett täcke av snö ovanpå dem och bara "Såja, nu blir du snart varm igen". 


Idag ska jag skolstrejka. Min skola tillhör en av de som på förmiddagen ska demonstrera mot att ungdomar skickas tillbaka till det krig de flytt ifrån. Trots att jag personligen haft många dåliga upplevelser av skolorna jag gått i genom åren (retad och utanför som barn, märkliga och orättvisa lärare, sviken av personal i gymnasiet som lovade att göra en basutredning på mig och sen bara sket i det vilket ledde till att jag till slut kraschade och var hemma hela 3an) känner jag mig idag lite extra tacksam över att jag råkade födas i ett land där det inte var krig och där jag ändå har möjligheten att gå i skolan. Kanske har jag glömt hur tacksam jag är imorgon men åtminstone idag kommer tanken finnas med mig hela tiden.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback