Packa smart

Hej på er! Jag hoppas att ni har det fint och härligt vart ni än befinner er. Nu under sommaren när många tar sitt pick och pack och ger sig iväg för att få se något annat än staden/landet de vanligtvis bor i, tänkte jag passa på att visa ett smart sätt att vika sina kläder på så att de tar så lite plats som möjligt. Det är egentligen väldigt simpelt och jag kommer att förklara både i text och bild.
 
1. Bred ut tröjan på en slät yta, exempelvis på golvet eller på ett bord. Se till att baksidan av tröjan också ligger platt och fint.
2. Vik upp några centimeter där öppningen på klädesplagget är som störst - i det här fallet längst ner. Fickan som bildas kommer du att använda i slutet för att "låsa fast" vikningen.
3 & 4. Vik över den vänstra sidan av tröjan mot mitten. Gör samma sak med den högra sidan av tröjan.
5. Ta tag i den änden av klädesplagget där "fickan" du gjorde i början inte sitter - i detta fall i halsen på tröjan. Börja nu rulla ihop tröjan. Det är viktigt att du rullar tight ända från början.
6 & 7. Rulla ända tills det ser ut som på bild 6. "Fickan" du ser att jag har mina fingrar i, är det som du ska låsa vikningen med. Sätt en tumme i varje hörn av fickan och tryck över tyget runt det hoprullade klädesplagget tills det ser ut som på bild 8. 
8. Klart! Du har nu en vikning som tar cirka 0 plats och som går att kasta i väggen utan att vikningen går upp igen.
 
I min resväska (som för övrigt är väldigt liten) ser ni att jag redan fått plats med 5 tröjor, 1 klänning och 1 kjol med hjälp av den här viktekniken. Hur bra?
 

MALIN

SÅ bra tips! Kram

2017-07-22 / 10:17:36
URL: http://malinkirstine.se
Louise

Super bra tips, jag har inte tänkt på att rulla ihop dem & fästa dem i sig själva, men när jag ute till USA i 4 veckor så har jag rullat ihop mina kläder då man behöver ha med sig en del & sedan vill man ju shoppa med ^^

2017-07-23 / 10:12:01
Louise

Super bra tips, jag har inte tänkt på att rulla ihop dem & fästa dem i sig själva, men när jag ute till USA i 4 veckor så har jag rullat ihop mina kläder då man behöver ha med sig en del & sedan vill man ju shoppa med ^^

2017-07-23 / 10:12:01
Regina

Åh så smart! Men blir inte kläderna skrynkliga då?

2017-07-27 / 22:47:01
URL: http://www.zaitzova.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback