Min helg

Hej på er! Jag hoppas att ni alla har haft en bra helg - åtminstone en helg som kändes helt okej. Min har bestått av en skön blandning av aktiviteter och mys framför tv:n. I fredags mötte jag upp min vän Josefine efter att jag slutat skolan. Vi promenerade, pratade ikapp om allt som hänt sedan förra gången vi sågs och hamnade till sist på en närliggande pub där vi slog oss ner för att ta en öl.

Gårdagen, lördag, ägnades - som ni kan läsa i förra inlägget- åt att demonstrera mot nazister som trodde de skulle få ta över vår stad. Pffft, de kom inte långt kan jag säga.

Idag, söndag, mötte jag upp min vän Josefine igen. Vi traskade iväg till närmsta kiosk - samma kiosk vi gått till sedan barnsben - för att köpa chips och lite godis. Sedan gick vi hem till henne och ritade och kollade skräckfilmer. Vi såg "the stepfather" och "the boy". Den förstnämnda såg jag för andra gången men "the boy" var ny för mina ögon. Det var en väldigt speciell film och den var egentligen mer obehaglig än läskig. Svårt att sätta fingret på vilka känslor den framkallade. Har ni sett den? Vad tyckte ni i så fall?

Och bara för att kan tänker jag visa er vad jag hittade under promenaden till Josefine:

Sammanfattningsvis en väldigt bra helg. Nu ska jag bara ta det lugnt och förbereda mig inför natten. Imorgon har jag spanskaprov. Önska mig lycka till! 


Lina

Jag jobbar i centrala Göteborg och tyckte det var extremt obehaglig stämning på lördag morgon, man var nervös över hur det skulle bli. Men är SÅ glad för att dem inte kom speciellt långt med sin demonstration! Fyfan vad skönt!

2017-10-02 / 16:04:58
URL: http://linaohlsen.se
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Härligt att du haft en bra helg! :)

2017-10-03 / 08:51:55
URL: http://amandajona.se
Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh vad härligt med en bra helg :)

2017-10-03 / 13:10:47
URL: http://evahle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback