Tisdag

Tisdagen var en lugn dag. Jag steg upp vid åtta och gick hemifrån en timme senare. Ända sedan jag vaknade den dagen hade jag känt ett starkt sug efter att fota. I hjärnan rullade drömska filmsekvenser där jag såg mig själv promenera runt i staden med min spegellösa kompis i handen och föreviga händelser och människor. Jag andades in den friska höstluften och myste över hur solen värmde mitt hår... Så jag förklarade för cykeln att "Hörrudu, mitt kära, gnisslande analoga lilla fordon. Jag tycker mycket om dig men idag måste du faktiskt stanna hemma - jag ska nämligen fota. För än har jag inte lyckats bemästra konsten att cykla och fotografera på samma gång. Hoppas du har överseende!". Jag tror nog att cykeln kände sig lite ensam och bortprioriterad för den gav mig ingen respons. Det var total tystnad. Ouch. 

Med kaffe, kollektivtrafik och "Mumintrollets äventyr" i lurarna tog jag mig till skolan. Tove Janssons röst berättade om Filifjonkan som just flyttat in till Mumindalen - och om hur nyfiken muminpappan var på de nya mumindalsborna. Så nyfiken att han var tvungen att låna Hemulens förstoringsglas till att krypa med genom gräset in till de nya grannarnas tomt. På Filifjonkans "Sig mig, min gode man, vad gör ni egentligen i min trädgård?" kunde han, med förstoringsglaset som täckmantel, hitta på att han studerade myror och hur de byggde sina gångar.

 
 
 

Efter en kort skoldag och en timmes fotande i stan åkte jag hem igen. Jag såg till att fylla på kroppen med mera kaffe (kroppen ska väl bestå av 65% kaffe?) och sedan parkerade jag ner mig i soffan. Redigerade lite foton och spelade Walking Dead.

 
 
 
 
 
 

Hur var eran tisdag?


ajlimullersandvik.blogg.se

Tisdagen var inget vidare. Men åh, kaffe, livets dryck. Jag har också Mollbergs blandning mest :D :D Kul att ge dig ut på fotorunda med, jag skulle det men det blev spöregn istället. Suck.

2017-10-11 / 11:54:18
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Sofia

Älskar när man får sånt fotosug! :) SV: Tack! Ja, det är inte varje dag man vinner 1000kr att handla smink för så jag var överlycklig :D Haha ja, faktiskt! Concealerfärgerna hade vart toksnygga som ögonskugga :D

2017-10-11 / 14:47:44
Amanda CL

är så mysigt att gå ut och fota den här årstiden :D

2017-10-11 / 16:45:31
URL: http://amandacarlberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback