Mixed media

För några veckor sedan införskaffade jag mig ett nytt skissblock (för ja, egentligen är det nog ett skissblock, även om jag använder det som ett mixed media block). Blocket har tunna, blanka benvita sidor och hårda pärmar i militärgrönt. Längst bak finns en ficka där man exempelvis kan förvara saker som man senare ska limma in i boken och det finns också ett resorband att låsa fast boken med när den ska fraktas vidare till ny destination. 
 
Detta block har jag använt flitigt sedan dag 1. Den här gången testade jag nämligen en ny grej: att inte göra varje sida i tur och ordning. Istället öppnar jag boken lite på måfå och bläddrar fram närmsta blanka sida och där börjar jag. Jag är inte heller låst till att endast använda blyerts eller att bara måla med akvarell, utan jag använder precis vad jag känner för. Det kan vara akvarell, pro markers, fineliner, metro-tidningar, klistermärken eller vad jag än kommer över - både kombinerat och var för sig. Att inte börja på bokens första sida släppte så mycket vikt från mina axlar! I vanliga fall brukar jag känna sådan prestationsångest av tanken på att sida nummer ett måste bli bra eftersom det är den som syns först, men om jag bara struntar i den sidan så slipper jag den prestationsångesten. Så skönt! Jag har även utmanat mig själv till att verkligen våga leka, att våga testa nya saker och att våga fortsätta även om det känns som att "gör jag någonting mer nu så kommer jag förstöra teckningen". Nu vågar jag förstöra för jag har lärt mig att det inte blir förstört - det blir bara någonting annat. Dessutom har jag upptäckt nya saker om mig själv: jag älskar att måla monster och jag älskar att klippa i tidningar.
 
Här kan ni se lite av vad jag pysslat med hittills:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brukar ni måla och skapa? Kan inte ni också skriva ett inlägg där ni delar med er av era skapelser, så kan ni länka till inlägget i en kommentar här på min blogg? Jag skulle jättegärna vilja se!

mammatillmirakel.blogg.se

Åhh vad kul att se! Hoppas allt är bra. Kram

2017-11-19 / 17:17:58
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Bunny Therése

Love it!

Jag brukade göra det jättemycket för flera år sedan. Sedan innan jag började jobba. Jag gick Bild och Form i Gymnasiet! Nu är väl det närmsta tecknandet och målandet jag kommer varje år då jag gör våra julkort... haha! Trist men sant!

2017-11-21 / 09:30:48
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Amanda Lindstrand

Coola täckningar :)

2017-11-21 / 20:07:10
URL: http://liindstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback